FRÅGOR & SVAR

1. ANSÖKNINGSPROCESS

1.1  Jag vill bli utställare, hur gör jag?
Gå in på hemsidan och anmäl dig till vårt utställarregister! Vid marknadsinbjudan får du ett lösenord som du använder för att logga in och boka plats.

 

Om du missat en inbjudan under pågående ansökningsperiod kan du också skicka ett mail så ser vi till att du får aktuell inbjudan manuellt.

 

Vi godkänner ansökningar löpande under anmälningsperioden, detta innebär att platserna kan ta slut snabbt. Därför föreslår vi att du ansöker så tidigt som möjligt.

 

1.2 Måste jag ha företag för att ställa ut?
Nej det måste du inte, det går bra att ansöka som privatperson, vi förutsätter att all försäljning sker enligt Skatteverkets regler.

 

1.3 Jag vill sälja livsmedel/hemgjorda spa-produkter
Så länge produkterna följer gällande lagstiftning är du välkommen att sälja alla typer av produkter, olika överenskommelser kan dock gälla för olika marknader. Vi förbehåller oss rätten att avvisa utställare som inte följer kraven även under pågående marknad.

 

1.4 Vad ingår?
Bord samt stol/pall. Ni kan även låna en vit duk men vi uppmuntrar att ni har med egen duk och dekoration!

 

1.5  Kan jag avboka?
Ja, men anmälan är bindande.

 

  1. 6 Jag behöver extra yta
    Ofta kan vi erbjuda extra yta mot avgift, om detta inte anges i inbjudan vänligen kontakta oss så gör vi vårt bästa för att lösa det.

 

1.7 Jag vill bara vara med en dag
Tyvärr kan vi inte erbjuda uppdelade platser, för att delta på marknaderna krävs att en är där under hela öppettiden, alla dagar.

 

1.8 Kan vi dela plats?
Vi ser helst att platserna inte delas. Men om så är fallet måste båda utställarna godkännas av oss, vi skickar inte delade fakturor.

2. FAKTURA

2.1 När sker betalning?
När du blir godkänd för en marknad skickas en e-faktura via Billetto, betalningsvillkoret är 10 dagar (kan vara kortare om du anmäler dig sent). Så snart din betalning är oss tillhanda är du garanterad din plats.

3. MARKNAD

3.1 Hur stor plats får man?
En standardplats består vanligtvis en av ett bord med måtten 80×180 cm alternativt 80×120 cm. Måtten står alltid angivna i ansökan men kan alltså variera mellan olika marknader och platser. I vissa fall finns möjlighet att köpa till extra yta, se inbjudan för specifik marknad för mer information.

 

3.2 Finns det möjlighet att köpa mat/dryck?
Ja, oftast, se aktuella lokaler för mer info, var beredd på att det kan bli långa köer om trycket är stort.

 

3.3 Finns det el?
Ja, men du behöver ta med förlängningssladd med grendosa då många delar på uttagen. Ange gärna att du behöver el vid anmälan

4. MARKNADSFÖRING

4.1 Hur marknadsför ni marknaderna?
Framförallt via sociala medier så som Facebook och Instagram, vi tar också fram en affisch som sätts upp runt i stan samt flygblad. Det är också viktigt att du som utställare hjälper till att marknadsföra i dina kanaler.

 

4.2 Länkar ni till utställarnas hemsidor på er hemsida?
Nej, från och med 2016 kommer vi inte längre presentera enskilda utställare på hemsidan, vi kommer självklart hänvisa alla förfrågningar ang utställare till berörd utställare och presenterar utställare löpande i sociala medier.